Mode & art nouveau, extra muros in het Horta Museum

15.11.23 > 14.01.24

Voor de allereerste keer bundelen het Mode & Kant Museum, het Horta Museum en het Museum van Elsene hun krachten om de schijnwerper te richten op een bijzonder tijdperk. Jurken en waaiers uit ons museum en schilderijen uit het Museum van Elsene worden tentoongesteld in het weelderige decor van het Hortahuis, waar jou vanaf 15 november een unieke ontdekkingstocht te wachten staat.

We kennen de art nouveau vooral vanuit de architectuur, maar daarnaast is deze stroming ook een volwaardige artistieke beweging. Ter gelegenheid van 130 jaar art nouveau exposeert het Horta Museum negen uitzonderlijke stukken, afkomstig uit het Mode & Kant Museum en het Museum van Elsene.

Deze capsule-tentoonstelling is geen historische reconstructie, maar toont specifieke aspecten van de kledingstijl en voorstellingen uit die periode. In een weergaloze omgeving gaan jurken en waaiers een dialoog aan met vrouwenportretten en landschappen die verwijzen naar de pracht van de natuur. Een belangrijke inspiratiebron voor schilders, ontwerpers en architecten uit de art nouveau. Kom samen met ons de sfeer van een totale esthetiek beleven.

Mode & art nouveau
Tentoonstelling 15.11.23 > 15.01.24

In het Horta Museum
Amerikaansestraat 27, 1060 Brussel
Dinsdag > vrijdag: 14.00 u. > 17.30 u & zaterdag > zondag: 11.00 u.> 17.30 u.

Zie praktische info