Studio 7: Het verleden heruitvinden

Tentoonstelling 17.10.23 > 17.03.24

Via de Studio toont het museum een aantal historische of net ultramoderne stukken die onlangs verworven werden. De capsuletentoonstellingen in deze ruimte geven je een inkijkje in de rijke collectie van het museum. Maak plaats voor de nieuwe generatie!

De ontwerp(st)ers die in de jaren 80 en 90 geboren zijn, belichten de uitdagingen van onze tijd door elementen uit het verleden heruit te vinden. Met hun pleidooi voor een geëngageerde mode buiten de geëffende paden geven ze de deconstructie van de mannelijke en vrouwelijke sekse een centrale plaats in hun werk. Ze hebben daarnaast ook oog voor milieubewustzijn.

Los van het sociologische aspect in hun werk, blijven ze ook echt onderzoek doen naar de snit, de materialen, de technieken en de esthetiek die ze voorstellen.

Ontdek de vrolijke, speelse, kleurrijke en vrijgevochten stukken van :