Studio #2: Het Mode & Kant Museum (ex)poseert

Tentoonstelling 28.08.20 > 24.05.21

Wat bewaart het Mode & Kant Museum vandaag de dag? Hoe past het museum zich aan, nu mode verspreid wordt door influencers of door de modehuizen zelf? Welke stukken bevinden zich in onze collecties en waarom?

Aangezien alles heel snel evolueert in de modewereld, is het tijdelijke aspect in een modemuseum noch dat van de voorstellingen van de nieuwe collecties noch dat van het modebeeld in de straat. De grote veranderingen die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden, hebben ons ertoe gebracht de toekomst van het museum in vraag te stellen: nieuwe materialen en innovatieve technieken, aanzienlijk meer collecties, meer ontwerpers, mode die op grote schaal gedeeld wordt door influencers, enz. Wat betekent een modemuseum voor u? Deel uw mening op onze Facebookpagina.

Het museum verwerft regelmatig nieuwe stukken om zijn collecties aan te vullen. Deze stukken worden geanalyseerd, geïdentificeerd en beschreven in een fiche die kan worden geraadpleegd via de inventaris van het roerend erfgoed van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Raadpleeg alle informatie over ons ensemble van jurk en korset van Alexander McQueen.