Leçon de Mode

N°15: HABIT-BÂTI: Tussen textielontwerp en architectuur

Donderdag 11 mei 2017 om 19u30

Dit evenement heeft al plaatsgevonden.

Op donderdag 11 mei 2017 vond in het stadhuis van Brussel de lezing HABIT-BÂTI: Tussen textielontwerp en architectuur van Fabrice Bladt plaats.

Fabrice Bladt studeerde af als architect aan de faculteit Bouwkunde van La Cambre-Horta van de ULB. De lezing werd ingeleid door Eric Van Essche, doctor in de kunstgeschiedenis en docent aan de ULB en La Cambre.

Waar ging de conferentie “HABIT-BÂTI: Tussen textielontwerp en architectuur” over?

Architecten en modeontwerpers werken vaak samen. Of het nu gaat om het ontwerp van huisateliers of concept stores.

Zo zijn er heel wat relaties ontstaan tussen architectuur en textielontwerp.

Maar kunnen we stellen dat mode bijdraagt aan architectuur? Kleding wordt vaak als een tweede huid voorgesteld. Zouden we architectuur niet als onze macrohuid kunnen beschouwen?

De lezing HABIT-BÂTI: Tussen textielontwerp en architectuur vond plaats in Brussel op donderdag 11 mei 2017.