Leçon de Mode

N°32: Diane von Furstenberg. Woman Before Fashion

Dinsdag 30 mei 2023 om 18u30

Voor het eerst keer in Europa wijdt een modemuseum een tentoonstelling aan Diane von Furstenberg.

Voor deze gelegenheid en ook voor het eerst heeft de ontwerpster de deuren van haar archieven geopend. Nicolas Lor, de curator, vertelt ons over de schatten hij in deze omvangrijke textiel-, grafische en fotografische collecties heeft opgegraven en over de opzet van het project. Hij vertelt ons ook over de vele interviews die hij met Diane von Furstenberg heeft afgenomen. Deze verrijkende interviews bieden een originele kijk op het werk van de ontwerpster en haar beroemde wikkeljurk, die dit jaar 50 jaar bestaat.

Door Nicolas Lor, curator van de tentoonstelling Diane von Furstenberg. Woman Before Fashion en directeur van de gelijknamige publicatie. Geplande uitgave in het najaar van 2023 door Rizzoli. Nicolas Lor, die ervaring heeft opgedaan in prestigieuze Parijse modehuizen, sinds 2021 verantwoordelijk voor tentoonstellingen en publicaties in het Mode & Kant Museum.

• Dinsdag 30 mei 2023 om 18.30 uur (deuren open om 18.15 uur)
  • Door Nicolas Lor
  • Gotische zaal van het Stadhuis, ingang via de Leeuwentrap
  • Duur: 1 uur