Reflection by Jean-Paul Lespagnard

Tentoonstelling 21.10.17 > 15.04.18

Tijdens de tentoonstelling Reflection by Jean-Paul Lespagnard werden de bezoekers ondergedompeld in het bruisende brein van de Brusselse ontwerper Jean-Paul Lespagnard. Reflection was een bijzondere tentoonstelling naar het beeld van een internationaal gerenommeerde ontwerper die bruist van projecten en ideeën.

De tijdelijke tentoonstelling vond plaats op de drie verdiepingen van het museum.

Op de begane grond, de wereld en inspiratiebronnen van Jean-Paul Lespagnard: hedendaagse kunstwerken, objecten uit de populaire cultuur en stukken van modeontwerpers uit de collectie van het museum. Op de eerste verdieping: hoe de Belgische ontwerper deze inspiratiebronnen transformeerde in zijn creaties. En op de derde verdieping werd het publiek uitgenodigd om een virtuele sjaal te ontwerpen die zijn eigen universum weerspiegelt.

Reflection by Jean-Paul Lespagnard bracht een bijzondere kijk op mode en inspiratie.

De op de tentoonstelling getoonde stukken zijn genereus geschonken door Jean-Paul Lespagnard. De stukken, zoals dit ensemble van hemd en broek, dat is geïnspireerd door een sportief broekpak uit de museumcollectie, zijn voortaan opgenomen in de inventaris van het roerend erfgoed van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Exposition Reflection by Jean-Paul Lespagnard_Musee Mode & Dentelle