BEAUTIFUL LACE & CARINE GILSON

Tentoonstelling 10.07.19 > 19.04.20

Tijdens deze tentoonstelling stelde het Brusselse Mode & Kant Museum verfijnde hedendaagse lingerie met de betoverende kant van vroeger tentoon. Beautiful Lace & Carine Gilson vond plaats van woensdag 10 juli 2019 tot zondag 19 april 2020.

Hoogwaardige lingerie met een mix van zijde en kant

Sinds 1990 creëert de Brusselse modeontwerpster Carine Gilson in Brussel hoogwaardige lingerie waarvoor ze zijde en kant combineert. Beyoncé, Nicole Kidman en Monica Bellucci dragen haar mooiste creaties. Luxueuze en verfijnde stukken, gefotografeerd door grote namen.

Het lingeriemerk combineert knowhow en moderniteit. Bij Carine Gilson wordt elk stuk met de hand vervaardigd. Net zoals in de glorieperiode van het Brusselse kantwerk.

Tentoonstelling Beautiful Lace & Carine Gilson_Mode & Kant Museum

Carine Gilson vertelt je over de tentoonstelling

De tentoonstelling voert je eerst mee in het universum van de ontwerpster, haar inspiratiebronnen en de sleutels tot haar esthetische vocabulaire, en geeft daarna een historische benadering van kant en de plek die het werk van de Brusselse ontwerpster inneemt binnen een lange traditie die gekenmerkt wordt door luxe en finesse.

Meer video’s van Beautiful Lace & Carine Gilson op ons

Beautiful Lace, alsof je er zelf bij was!

Met deze tentoonstelling, een van de eerste in haar soort, onthult de Brusselse ontwerpster wat haar inspireert, vertelt ze over haar samenwerkingen en put ze uit de reserves van het museum.

Ontdek de tentoonstelling via onze virtuele tour.